Autors: Jānis Pēteris Bērziņš
Avots: BalticTravelnews.com/ History.com
Notikums, kas iezīmē vēsturē 24.martu, ir tik briesmīgs ka tam ir gandrīz neiesējami noticēt. Proti šajā dienā, 2015.gadā Vācijas aviosabiedrības Germanwings otrais pilots Andreass Lubritcs tīši izraisīja lidmašīnas katastrofu, nogalinot sevi un vēl 149 citus cilvēkus.
Germanwings lidmašīnas reiss Nr. 9525, kas dodoties ceļā no Barselonas un Diseldorfu, pacēlās ap 10 no rīta, un 10.27 bija sasniegusi 38 tūkstošu pēdu (11582 metri) augstumu. Dažas minūtes vēlāk tā sāka strauji samazināt augstumu, un desmit minūtes vēlāk ietriecās Alpu kalnu nogāzē. Izdzīvojušo nebija. Šis lidojums bija kļuvis par pēdējo 6 ekipāžas locekļiem un 144 pasažieriem no 144 valstīm.
Reklāma
Lidmašīnas melnās kastes ierakstu izpēte atklāja patiesi šausminošo patiesību par notikuma apstākļiem. Brīdi pirms nelaimes sākuma lidaparāta pirmais pilots, 34 gadus vecais Patriks Zonderheimers, lūdza pārņemt vadību otrajam pilotam Lubritcam, un atstāja vadības kabīni, visdrīzāk, lai dotos uz labierīcībām. Kā liecina ieraksts, Lubritcs tūliņ aizslēdzis kabīnes durvis, un nav laidis kolēģi atpakaļ. Ierakstā dzirdami Zonderheimera izmisīgie kliedzieni un durvju dauzīšana … Jāatzīmē, ka uz to brīdi Vācijā vēl nebija spēkā likums, ka pie lidaparāta vadības tiltiņa vienlaikus jāatrodas vismaz diviem ekipāžas locekļiem, ka tas ir ASV. Pēc traģēdijas drošības standarti tika paaugstināti.
Cilvēcīgi ir grūti noticēt kā kāds varētu būt spējīgs uz tik baisu rīcību .. Izpēte atklāja, ka Lubritcs jau ilgāku laiku cietis no smagas depresijas, apmeklējis ārstus, bet slēpis šo informāciju no darba devēja. Neilgi pirms traģēdijas viņš internetā meklējis informāciju par pašnāvības izdarīšanas viediem, un arī par vadības kabīnes drošības sistēmu.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.