LIELĀ INTERVIJA: Esam ciemos pie restorāna «Aqua Luna» līdzīpašnieces Jeļenas Kašinas

LIELĀ INTERVIJA: Esam ciemos pie restorāna «Aqua Luna» līdzīpašnieces Jeļenas Kašinas

15 viesmīlības nozarē nostrādātie gadi gan Latvijā, gan ārzemēs – šī daudzpusīgā pieredze kopā ar dabas doto vitālitāti palīdzējusi Jeļenai Kašinai ne tikai kļūt par populārā Rīgas restorāna «Aqua Luna» līdzīpašnieci, bet arī lieliski vadīt šo projektu jau piekto gadu pēc kārtas.

BalticTravelnews.com: Citās valstīs jau pilsētplānošanas līmenī ir ielikts, ka, lūk, šajā apkaimē būs noteikts skaits restorānu, bet citā mazāks vai lielāks. Rīgā restorānu konkurence ir liela. Vai arī vajadzētu plānot to izvietojumu pēc šāda principa, un kā, Jūsuprāt, pašreiz attīstās Rīgas restorāni?

Jeļena Kašina: Jā, esmu dzirdējusi par šādiem piemēriem Itālijā, manuprāt, risinājums ir apsveicams un par to jau tika diskutēts pat Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas līmenī. Bet toreiz gan atbilde bija, kas šādi tiktu ierobežota uzņēmējdarbības brīvība. Ja runājam par trendiem, tad mūsdienās starptautisku uzplaukumu piedzīvo "street food" (uz ielas iegādājamā ēdiena – red.) kultūra. Arī mūsu galvaspilsētā šogad ir notikuši uzreiz vairāki "street food" festivāli, un, atšķirībā no daudzām valstīm, kur augstās klases restorāni pieturas pie stingrās cenu politikas, pie mums arī tie aktīvi iesaistās demokrātisku ielas piedāvājumu radīšanā. Šogad apmeklēju arī ļoti lielu "street food" festivālu Tartu, kur milzīgā teritorijā bija izvietojušies vismaz kādi 100 restorāni. Tur varēju kopā ar ģimeni mierīgi pavadīt visu dienu, jo bija dažādas izklaides, piemēram, ar senatnīgiem cirka elementiem un uguns šovu.

Otra tendence, ko Rīgas restorāni pārņem no pasaules, ir ēdieni vegāniem. Arī mūsu restorāna ēdienkartē ir iekļautas šādas maltītes. Ja kāds draugu kompānijā ir vegāns, tad viņi noteikti izvēlēsies apmeklēt vietu, kur ir šāds piedāvājums.

BalticTravelnews.com: Vai tā ir pārejoša mode?

Jeļena Kašina: Aizvien vairāk ir cilvēku, kas kļūst par vegāniem. Turklāt ir vēl viena tendence – "viltus ēdiens", piemēram, burgers, kurā gaļu aizvieto mērces un dārzeņi. Mums, piemēram, ir polārburgers ar sīpoliem, kas ir tiešām garšīgs! Prieks, ka dzīvojam laikā, kad jēdziens veselīgi vairs nenozīmē – negaršīgi.

BalticTravelnews.com: Latvijas restorāniem viena no problēmām ir nodrošinājums ar kvalitatīviem viesmīļiem...

Jeļena Kašina: Mums tāda nepastāv!

BalticTravelnews.com: Vai tā ir perspektīva profesija nākotnē?

Jeļena Kašina: Protams! Latvijā neviena cita joma neattīstās tik strauji kā viesnīcas un restorāni, protams, arī tirdzniecība. Cerams, ka ar laiku mums izdosies pietuvoties Rietumeiropai, kur viesmīļa darbs ir ļoti cienījams, jo viņam ir jāpārzina viss! Pavārs pārzina ēdienu, bārmenis dzērienus, bet viesmīlim jāpārzina ēdiens, dzērieni, jāspēj labi apkalpot un reizē būt izcilam psihologam. Jāsaprot, kurā brīdī viesim pieiet, kurā brīdī netraucēt. Nav noslēpums, ka Latvijā cilvēki bieži vien nāk nevis gūt baudu un atpūsties, bet izlādēt savas negatīvās emocijas – un arī ar to viesmīlim ir jātiek galā.

BalticTravelnews.com: Pēc kādiem parametriem viesmīļus var sadalīt - kuram darbam, kurš piemērotāks?

Jeļena Kašina: Pēc cilvēka īpašībām. Viesmīlim jābūt labsirdīgam, jāmīl cilvēki, jo jāapkalpo visi – neatkarībā no tā, patīk vai nepatīk. Jāprot savas iekšējās problēmas atstāt otrā plānā, jo jāstrādā vienlīdz labi, lai arī mājās kaut kas noticis vai tamlīdzīgi. Esmu ievērojusi, ka vieni viesmīļi ir vairāk piemēroti darbam restorāna zālē, bet citi banketos. Kāds var spēt ātri apkalpot daudz viesu, bet otrs apkalpos dažus galdiņus, bet toties pārdos gandrīz vai visu restorānu. Protams, ka labam atalgojumam arī ir nozīme, bet primāri ir jābūt vēlmei strādāt un nemitīgi mācīties, jo arī šajā jomā vienmēr ienāk kaut kas jauns. Interesanti, ka ilgstoši strādājošajiem viesmīļiem ir galvā izstrādājusies shēma, kā ērtāk, pat nepierakstot, pieņemt pasūtījumu un neko neaizmirst.

Foto: Jeļena Kašina. Norvēģija, Trolltunga

BalticTravelnews.com: Kā Jūs veidojat ēdienkarti, gādājat tai piemērotus produktus?

Jeļena Kašina: Izdomājam, kādus ēdienus gatavosim, tad meklējam to sastāvdaļas. Protams, ka sekojam līdzi pasaules šefpavāru veikumam un mēģinām arī noķert kādu jaunu vēsmu, paši ceļojam, apmeklējam degustācijas – tā mūsu ēdienkartē arī pamazām ienāk dažādi jaunumi. Jāatzīmē, ka lepojamies arī ar plašo dzērienu izvēli, piemēram, tagad populārs ir džins. Protams, pievēršam uzmanību izmaksām un cenšamies, lai gala rezultāts apmierinātu pēc iespējas vairāk klientu. Piemēram, pagaršot jaunu kafiju dodamies uzreiz 10 cilvēki. Ja septiņiem patīk tās garša, tad tas ir labs rādītājs, ja tikai vienam, tad nav vērts to ieviest ēdienkartē. Restorāns klientiem ir vieta, kur baudīt ēdienu, atpūsties, bet mums tas arī ir bizness, ar ko jāpelna nauda. Esmu ievērojusi, ka daudzi atver restorānu ar ēdienkarti, kas ir balstīta uz īpašnieka preferencēm, bet pēcāk brīnās, ka viesu nav, un vieta ir jāver ciet. Atslēgas frāze šeit ir – garšo tikai īpašniekam!

BalticTravelnews.com: Restorāna "Aqua Luna" ēdienkartē ir ne mazums dažādu jūras velšu? Arī ekskluzīvu! Kādēļ šāda izvēle?

Jeļena Kašina: Esam pie ūdens, tādēļ loģiski, ka ēdienkartē ir zivis un citas jūras veltes. Latvijā sadarbojamies ar Reaton, bet otrs partneris mums ir Berlīnē, Vācijā, no kurienes arī vedam mūsu delikateses. Pašlaik restorānā "Aqua Luna" var baudīt austeres, astoņkājus, papagaiļzivi u.c. Dienas piedāvājumā šefpavārs var eksperimentēt ar ko jaunu – ja tas garšo klientiem, ēdiens iekļūst ēdienkartē. Piemēram, pagājušajā gadā ieviesām garneļu bāru, ar plašāko garneļu izvēli Latvijā, cilvēki bija pārsteigti, ka garneles ir tik atšķirīgas pēc krāsas, garšas, konsistences. Īstenībā, to izjust var tikai tad, ja ir dažādu veidu garneles vienuviet, tikai tā var tās salīdzināt.

BalticTravelnews.com: Kādi ir Jūsu vērojumi, kas vēl veicina restorānu apmeklējumu?

Jeļena Kašina: Piemēram, pieaugošais konferenču tūrisms. Uzņēmumiem ir raksturīgi savus ārzemju viesus aizvest uz kādu restorānu, sarīkot iepazīšanās vakaru, nākamajā dienā varbūt vēl citā restorānā sniegt prezentāciju utml. Pie mums arī notiek dažādi šāda rakstura pasākumi.

BalticTravelnews.com: Vai Andrejsala attīstās?

Jeļena Kašina: Jā, pamazām notiek uzlabojumi. Mūsu mazais prieks ir tas, ka "Eiro Park" beidzot savilka līnijas, lai klienti redzētu, kur var novietot automašīnas. Ļoti gribētos, lai tiktu sakārtota promenāde un būtu patīkamāk pie mums atnākt arī ar kājām – it īpaši ziemā, tumsā. Katrā ziņā, kustība šeit notiek. Tā nu ir izveidojies, ka esam vairāki restorāni, bet viens otru papildinām. Galu galā šī ir lieliska vieta pie ūdens centra tuvumā, bet prom no lielās steigas.

BalticTravelnews.com: Kā Jūs raksturotu katra Jūsu kaimiņos esošā restorāna piedāvājumu?

Jeļena Kašina: Katram no restorāniem ir atšķirīgs dizains un piedāvājums, lai gan pasaules eksperti, daloties savos vērojumos, bieži saka, ka Latvijas restorānos ir vienota ēdienkarte. Mēs primāri esam jūras velšu restorāns. Koya restorānam, manuprāt, piemīt izteiktāks latviskais kolorīts, itāļu stilā izturētais Naples ir visdemokrātiskākais. MUUSU terase ir veidota kā šefpavāra Kaspara Jansona filosofijas turpinājums.

BalticTravelnews.com: Kā restorāns "Aqua Luna" kopš atvēršanas 2013. gadā ir audzis? Kas mainījies pa šo laiku?

Jeļena Kašina: Sākumā bija doma, ka šī būs vieta, kur cilvēki pirms piektdienas, sestdienas ballītes atnāks iedzert kokteiļus, paklausīties DJ piedāvāto mūziku un dosies tālāk. Viss izvērtās tā, ka klientiem pie mums tik ļoti patīk, ka daudzi izvēlas šeit iegriezties arī citā laikā.

Protams, pamatā esam restorāns. Ēdienkartei ir savi nosacījumi, piemēram, Cēzara salāti tajā nav bijuši, nav un nebūs! Varam pielāgoties klienta vēlmēm, bet līdz zināmai robežai. Padomājiet, pavārs ielicis visu sevi, lai izdomātu ēdienkarti, iztēlojies, kā kura garša sader ar kuru, bet klients atnāk un stāsta, kā ēdiens jāgatavo un kādas sastāvdaļas jānomaina. Manuprāt, tā nevajadzētu būt.

BalticTravelnews.com: Redzams, ka cilvēkiem nedēļu nogalēs šajos pasākumos tiešām patīk atpūsties? Kā tos organizējat? Pašu spēkiem vai piesaistāt kādu pasākumu aģentūru?

Jeļena Kašina: Mēs visu rīkojam pašu spēkiem. Cenšamies uzaicināt kvalitatīvus DJ ne tikai no Latvijas, bet arī citām valstīm. Attiecīgi mūzikai pieskaņojam vakara pārējo tematiku. Jārēķinās, ka vienā vakarā mums ir jāuzņem 600 – 1000 cilvēku.

Foto: Jeļena Kašina. Darbā.

BalticTravelnews.com: Un tad atkal viss mainās svētdienā, kad notiek vēlbrokastis...

Jeļena Kašina: Mūsu vēlbrokastis ir ļoti iecienītas, tās apmeklē daudz ģimenes ar bērniem. Ir ģimenes, kuras šeit viesojas regulāri, jo bērni ir sadraudzējušies ar tieši viņiem piesaistītajiem pasākumu vadītājiem jeb animatoriem.

BalticTravelnews.com: Cik esat atvērti kāzām, citiem lieliem pasākumiem? Vai to norise prasa restorāna biežu slēgšanu pārējiem ikdienas apmeklētājiem?

Jeļena Kašina: Jā, protams, pie mums notiek kāzas un priecājamies, ka "Aqua Luna" šim nozīmīgajam notikumam izvēlējušies arī vairāki sabiedrībā pazīstami pāri. Restorānu cenšamies piektdienās, sestdienās tomēr neslēgt, jo šajās dienās ir īpaši daudz rezervāciju. Gandarījums, ja pēc šādiem lieliem pasākumiem cilvēki pienāk, pasaka sirsnīgu paldies, kļūst par draugiem. Kopā ar viesiem svinam dažādus svētkus, piemēram, 18. novembrī vienmēr pie mums ir īpaši svinīgas vakariņas, galdiņu daudzi rezervē laicīgi. Organizējam arī izbraukuma banketus, kuros pamatā cenšamies saglabāt savu ēdienkarti un izveidoto pasniegšanas stilu.

BalticTravelnews.com: Kā Jūs ar tuvāk iepazītiem klientiem turpināt komunikāciju?

Jeļena Kašina: Daudzus pazīstam personīgi, bet izsūtām informāciju arī ar e-pasta starpniecību. Kā galvenais informācijas avots kalpo Facebook.com "Aqua Luna" konts, kā arī, protams, mūsu mājaslapa http://www.aqualuna.lv

BalticTravelnews.com: Vai ārzemju viesi arī iegriežas "Aqua Luna"?

Jeļena Kašina: Jā, Andrejosta ir iekļauta vairākos ceļvežos, līdz ar to te nonāk pietiekami daudz ārvalstnieku. Mūs iesaka saviem viesiem arī viesnīcas, protams, arī klienti. Šovasar ļoti daudz viesu bija no Itālijas.

BalticTravelnews.com: Kā Jūs nonācāt līdz boksa nodarbībām? Uz kādu dusmojaties?

Jeļena Kašina: Nē, nav nekādu slēptu iemeslu. Izdomāju, ka jāsāk sportot. Joga man nepatīk, skriešana nekad nav saistījusi. Radās doma par boksu un man ieteica labu vietu un trenerus. Man nav mērķa piedalīties sacensībās, bet ir patīkami redzēt savu progresu. Man patīk, ka boksa klubā sievietes atnāk nodarboties ar boksu, nevis izrādīt sevi.

Foto: Jeļena Kašina. Boksa treniņā.

BalticTravelnews.com: Kā organizējat savus ceļojumus? Kā tajos pavadāt laiku?

Jeļena Kašina: Grupās man nekad nav paticis ceļot, tādēļ visu organizējam paši. Ceļojumi ir ļoti dažādi, bet, ja es tajos nedotos, nezinu, kas ar mani notiktu... Galva jāizvēdina! Reizēm jāatpūšas no cilvēkiem, piemēram, tas man labi izdevās Islandē, kur cilvēkus satikām tikai Reikjavīkā. Nevajag vienmēr doties uz tālajām zemēm! Šonedēļ divas dienas esmu ieplānojusi pavadīt Cēsīs, jo Latvija nebeidzas ar Rīgu. Man ļoti patika Kuldīgā, Ventspilī, kur izbaudījām dažādus pasākumus tūristiem, viss tik skaisti! Gan ikdienā, gan ceļojumos daudz lasu krievu un angļu valodā. Man ir tādi kā interešu posmi. Vienubrīd daudz lasīju par mārketingu, tad psiholoģiju, izlasīju pat Freida teoriju. Man ir divi bērni, un meita pusaudze tagad dažādu literatūru lasa angļu valodā. Es izlasu viņas grāmatas vispirms, lai saprastu vai tās ir meitai piemērotas, kā arī lai pēcāk varētu abas padiskutēt. Braucam arī uz vietām, kur laukos ir apskates saimniecības, mini zoo.

BalticTravelnews.com: Kā esat uzkrājusi pieredzi viesmīlībā un nonākusi līdz restorāna līdzīpašnieces statusam?

Jeļena Kašina: Mācījos un strādāju viesmīlības sfērā Londonā, biju restorāna menedžere. Vēlāk ceļošanas vēlme aizveda mani līdz darbam uz kruīza kuģa. Lai gan izbraukāju Karību jūru, pati vide un ilgais darbs bez brīvdienām mani neapmierināja. Jauniešiem varu ieteikt izmēģināt darbu uz kruīza kuģiem – tīri pieredzei, bet pati sapratu, ka tas nebija domāts man.

Atgriezos Rīgā un sāku vadīt restorānu "Monterosso", kur arī iepazinos ar maniem tagadējiem biznesa partneriem un sāku darboties kā lielās restorānu ķēdes vadītāja. Vēlāk jau sāku vadīt ēdināšanas jomu Arēnā Rīga, no kurienes, mainoties īpašniekam, aizgāju. Tam sekoja 2013. gads un "AQUA LUNA" pirmsākumi. Būvniecības process nebija viegls, bet toties katrs stūrītis ir tieši tāds, kādu mums to vajadzēja. Mani priecē tas, ka izdevās izveidot labu restorāna komandu. Cenšamies strādāt ar prieku, draudzīgi, vienam otru atbalstot.

BalticTravelnews.com: Esam pamanījuši, ka vienmēr esat labā noskaņojumā. Kā tādu iegūt?

Jeļena Kašina: Problēmas ir vienmēr un visiem, ja ne pašam, tad pasaulē. Dzīve jādzīvo priecīgi! Ja ir labi, nevajag jau domās gaidīt, ka tagad nāks kas slikts. Tā nav. Kad bērni iet uz skolu, ceļos agrāk – sešos, septiņos, vakarā darbdienās cenšos līdz vienpadsmitiem doties gulēt. Darbadiena ir dažāda, laiks jāpavada gan te uz vietas restorānā, gan jādodas citviet. Skaidrs, ka uz visām ballītēm nevaru paspēt un nemaz nemēģinu. Savs laiks jāorganizē un jāprot atpūsties! Esmu iemācījusies deliģēt pienākumus citiem, kas nav viegli. Protams, uzticētais jāpārbauda, bet saprāta robežās. Kāpēc man jāmaksā alga un tad vēl darbinieka vietā jāstrādā? Esmu novērojusi – ja cilvēkam uzticos, viņš strādā daudz labāk.  

Foto: Jeļena Kašina. Šveices alpi.

Uzziņa

"Aqua Luna" restorāns, bārs un lounge atrodas Daugavas krastā, klusā vecās Andrejostas teritorijā Andrejsalā – tikai dažu soļu attālumā no Rīgas vēsturiskā centra.

Restorāna šefpavārs piedāvā eiropiešu gaumei piemērotus oriģinālus ēdienus, drosmīgi kombinējot dažādas kulinārās tradīcijas. Ēdienkartes pērle ir unikāls garneļu bārs.

Restorāna ēdienkarte tika sagatavota sadarbībā ar pazīstamo Beļģijas šefpavāru Keniju Bernertsu (Kenny Bernaerts).

EKSPRESS JAUTĀJUMI & ATBILDES

Esmu dzimusi un izaugusi...

Rīgā

Mans zelta likums ir...

akli nesekot zelta likumiem, jo pasaule ir mainīga un uzvar tas, kas mainās tai līdzi!

Viena no manām jaunākajām atziņām ir...

saskatīt pozitīvo negatīvajā, jo pat sastrēgumos dzimst lieliskās idejas.

Finanšu budžets ir...

kā laba augsne - bez tā «neuzplauks» pat visoriģinālākās ieceres, kā arī izpaliks to saldie augļi.

Mana iecienītākā atpūtas vieta Rīgā ir...

manas mājas.

Mans iecienītākais restorāns Rīgā...

"Aqua Luna", jo to es zinu no A līdz Z.

Latvijas rudenī es...

daudz strādāju, tāpat kā Latvijas ziemā, pavasarī un vasarā.

Es iedvesmojos no...

dabas un cilvēkiem.

Vieta Latvijā, kas mani pārsteigusi pēdējā gada laikā...

mājīgā un gleznainā Kuldīga.

Es kā tūrists ārvalstīs esmu apmierināts, ja...

man ir iespēja apmeklēt kādu interesantu restorānu.

Ja man būtu neierobežotas finanses, es...

vēl vairāk ceļotu.

Mana laimes formula...

kad visi ir veseli.

Ticu, ka man izdosies doties ceļojumā uz...

Madagaskaru.

Lielākais izaicinājums man šogad ir...

jaunais projekts.

Mans novēlējums BalticTravelnews.com...

Gūt gandarījumu no darba!

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Kruīzs uz Visbiju, no Tallinas Estravel Latvia
Pirmatnīgā un neatkārtojamā - Gotlandes sala // Vietu skaits ierobežots, kruīzs no Tallinas // 2 naktis // | Skatīt vairāk
no 121 EUR
Lieldienas Jūrmalā  Estravel Latvia
Ģimenes atpūta Lieldienās! 2 naktis viesnīcā un izvēlētā dāvana. Vietu skaits ierobežots. Ceļošanas periods: 28.03. - 01.04.2024. | Skatīt vairāk
no 450 EUR
Ģimenes Lieldienu atpūta Jūrmalā! Estravel Latvia
Pēdējās vietas! - rezervējiet atpūtu pavasara svētkos un izvēlieties DĀVANU no viesnīcas! // 2 naktis ģimenei + atpūtas piedāvājums + izvēlētā | Skatīt vairāk
no 450 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 01.03.2024 - 27.02.2024 Liepājai pērn rekordliels tūristu skaits Liepājas reģiona TIB
2023. gadā Liepājas naktsmītnēs apkalpoti 112 714 viesi, kas ir līdz šim pilsētas augstākais rādītājs naktsmītņu datu apkopošanas vēsturē. | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.77571392sec.