Kā ziemā nobraukt vairāk ar elektroauto?

Šogad krietni ātrāk nekā citus gadus autovadītājiem bija jāpārslēdzas uz braukšanu ziemīgos laikapstākļos. Ja automašīnām ar iekšdedzes dzinēju aukstais laiks būtiski neietekmē veiktspēju, tad elektroauto baterijas jauda var samazināties par līdz pat 30%. Galvenais iemesls ir elektroauto darbības specifika ziemas apstākļos, kad papildu enerģija tiek patērēta, lai apsildītu automašīnas salonu un nodrošinātu labāku riepu saķeri ar slideno ceļa virsmu.

Lai ietaupītu elektroauto akumulatora enerģiju un pagarinātu distanci, ko ziemā var nobraukt ar vienu uzlādes reizi, Enefit e-mobilitātes risinājumu nodaļas vadītājs Daniels Treņins piedāvā trīs vērtīgus padomus, kas var noderēt ikvienam elektroauto īpašniekam.

Baterijas ziemas apstākļos

Lielākā daļa elektrisko transportlīdzekļu ir aprīkoti ar litija jona baterijām, un viens no galvenajiem faktoriem, kas ietekmē to efektivitāti, ir āra gaisa temperatūra. Ideālie apstākļi litija jona baterijai ir +25 grādi. Āra temperatūrai pazeminoties, palielinās baterijas iekšējā pretestība un proporcionāli sarūk arī litija jonu baterijas enerģijas uzkrāšanas spēja. Ja baterijas temperatūra samazinās līdz -15 grādiem, tās spēja uzkrāt enerģiju var samazināties līdz pat 23%. Lai izvairītos no šādas situācijas, pirms uzlādes vēlams iedarbināt elektroauto un uz pāris minūtēm atstāt to darbībā. Šādā veidā uzsildot litija jonu bateriju, palielināsies baterijas spēja uzņemt maksimālo uzlādes jaudu.  

Apsildes ietekme uz nobraukumu

Līdz ar vēsāka laika iestāšanos pieaug nepieciešamība pēc automašīnas salona apsildes. Auto ražotāja Renault veiktie testi rāda, ka, intensīvi sildot vai atdzesējot mašīnu, auto patērē lielu enerģijas apjomu un nobraukums var samazināties līdz pat 30%. Lai enerģijas patēriņš būtu pēc iespējas mazāks, auto ražotāji iesaka biežāk izmantot sēdekļu un stūres apsildi, jo tādā veidā tiek patērēts mazāk enerģijas, nekā apsildot auto ar klimata kontroles režīmu.   

Ziemai atbilstoša braukšanas režīma izvēle

Lai ziemā nodrošinātu transportlīdzekļa saķeri ar slidenu ceļa virsmu, tādi automašīnas drošības rīki kā stabilitātes un pretizslīdēšanas sistēmas strādā pastiprinātā režīmā. Tā rezultātā enerģijas patēriņš var pieaugt pat par 10%. Lai to mazinātu, ieteicams izmantot eko braukšanas režīmu un rekuperatīvo bremzēšanu, kuras procesā automašīnas akumulators atgūst enerģiju bremzējot. Lai iegūtu maksimālu efektu no rekuperatīvās bremzēšanas, ziemā ieteicams izvairīties no straujas ātruma samazināšanas. Tāpat pirms brauciena vēlams pārbaudīt gaisa spiedienu riepās. Nepietiekami piepumpētas riepas palielina rites pretestību, un tiek patērēts vairāk enerģijas.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Mistiskais Omānas sultanāts Valsts svētkos Latvia Tours
Ceļojums piemērots visiem, kurus interesē atklāt un izpētīt jaunas valstis citā kontinentā ārpus Eiropas, kā arī tiem, kas vēlas baudīt sauli un | Skatīt vairāk
no 1989 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 14.05.2024 - 01.06.2024 Mazbānīša stacijas VALDEMĀRPILS svētki Talsu novada TIC
Apvienojoties aktīvajiem vietējiem un apkaimes iedzīvotājiem, 31. maijā pirmo reizi tiks svinēti mazbānīša stacijas VALDEMĀRPILS svētki. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 22.05.2024 - 05.06.2024 Tālo galamērķu lidojumu akcija  Estravel Latvia
ASV, Āfrika, Āzija un Tuvie Austrumi - lidojumu akcija līdz 04.06. // ceļošana 01.11.2024. - 26.03.2025. // Vietu skaits ierobežots | Skatīt vairāk
no 279 EUR
Sala, kas iekaros jūsu sirdi un prātu! Latvia Tours
Kipra ir trešā lielākā sala Vidusjūrā un ir populārs tūrisma galamērķis, pateicoties tās skaistajām pludmalēm, bagātajai vēsturei un | Skatīt vairāk
no 335 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.16991901sec.