Kā rodas zaudējumi lidsabiedrībām: «airBaltic» pirms pandēmijas un tagad

Visā pasaulē lidsabiedrības sūdzas par katastrofāliem zaudējumiem, samazina floti un darbinieku skaitu, un pauž cerību, ka varbūt izdosies izdzīvot… Latvijas Nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” gan var nedaudz atviegloti uzelpot, jo valsts lidsabiedrības pamatkapitālā ieguldīja 250 miljonus eiro.

Tiesa gan, “airBaltic” izpilddirektors Martins Gauss paudis, ka lidsabiedrība varētu atkal vērsties pie valdības pēc atbalsta, ja situācija aviācijas nozarē neuzlabosies arī nākamajā pavasarī. Bet līdzšinējie miljoni galvenokārt izmantoti ar Covid-19 saistītās situācijas zaudējumu segšanai un izmaksājot kompensācijas atlaistajiem darbiniekiem.

Bija 38 lidmašīnas, tagad 23

Kā mainījās “airBaltic” pandēmijas laikā? “Latvijas lidsabiedrības airBaltic floti 2020. gada sākumā veidoja 38 lidmašīnas: 22 Airbus A220-300, 4 Boeing 737 un 12 Bombardier Q400 NextGen. Pavasarī, pārskatot uzņēmuma biznesa plānu, tika lemts savlaicīgāk pāriet uz vienotu Airbus A220-300 lidmašīnu floti. Šobrīd uzņēmuma flotē ir 23 Airbus A220-300 lidmašīnas,” Travelnews.lv vēsta lidsabiedrības Korporatīvās komunikācijas vadītāja Alise Briede.

Lidmašīnu izmantojums

Laika posmā no 2020. gada marta līdz maijam 62 dienas airBaltic nebija iespējams veikt regulāros lidojumus. Uzņēmums izmantoja vien dažas lidmašīnas, lai veiktu repatriācijas lidojumus un atsevišķus kravas lidojumus, kas uz Latviju nogādāja nepieciešamās sejas maskas un respiratorus.

“18. maijā airBaltic pamazām atsāka regulāros pārvadājumus, sākotnēji piedāvājot lidojumus uz vien dažiem nozīmīgākajiem galamērķiem un ar katru turpmāko nedēļu pakāpeniski atjaunojot lidojumus uz papildu galamērķiem. Jūlija mēnesī jau visas 23 uzņēmuma rīcībā esošās lidmašīnas veica komerciālos lidojumus. Jau vasaras nogalē, kad Eiropas valstīs atjaunojās dažādi ceļojumu ierobežojumi un samazinājās pasažieru pieprasījums, lidsabiedrība pārskatīja maršrutu tīklu un lidojumu skaitu. Šobrīd regulāri tiek izmantotas vien sešas lidmašīnas,” vēsta Briede.

Cik izmaksā lidmašīnu dīkstāve?

“Flotes dīkstāves izmaksas galvenokārt veido lidmašīnu īres maksājumi, regulāru tehnisko apkopju un pārbaužu izmaksas. Eiropas aviācijas tirgum raksturīgās augstās konkurences dēļ konkrētas izmaksas uzņēmums nevar atklāt,” pauž Briede.

Lidsabiedrības darbinieki

2020. gada sākumā airBaltic nodarbināja vairāk nekā 1 700 darbinieku. Pašlaik airBaltic komandu veido vairāk nekā 1 000 darbinieku.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 07.07.2025 - 13.07.2025 "Vasara uz jumta – kino ar skatu. GORS" Rēzeknes pilsētas TIC
Izbaudi vasaras maģiju Rēzeknē – GORS Jumta terasē, kur satriecošs skats uz pilsētu, labs kino un izsmalcinātas garšas saplūst neaizmirstamos | Skatīt vairāk
Latvija
Apceļo Latvijas pilis un muižas Preiļu novada TIC
Apceļo Latvijas pilis un muižas 2025! Jau 25 gadus Latvijas Piļu un muižu asociācija gādā par kultūrvēsturisko muižu iekļaušanos tūrisma | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 03.07.2025 - 12.07.2025 Vasaras atpūta pie ūdeņiem Ziemeļlatgalē Balvu TIC
Baudi vasaras sajūtas pie ūdeņiem - te būs idejas atpūtai Balvu novadā! | Skatīt vairāk
Ieelpo pavasari Riebiņu muižas parkā Preiļu novada TIC
Riebiņu muižas vēsture iesniedzas 16. gadsimtā. Senāk lēņu īpašumus apkaimē sauca par Krevmuižu, iespējams, ka šīs muižas centrs saucās par | Skatīt vairāk
Uzņēmumi


airBaltic
,

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com