Aptauja: 46% cilvēku gatavi maksāt par maltīti vairāk, ja…

Latvijas iedzīvotāji uzskata, ka ātrās ēdināšanas uzņēmumiem ir jāievēro atbildīga patēriņa un ražošanas principi, kā arī tiem ir jāveic izlietoto materiālu otrreizēja pārstrāde, liecina ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes “Hesburger” veiktās aptaujas dati. Tikmēr 46% aptaujāto būtu gatavi maksāt par maltīti vairāk, zinot, ka uzņēmums ievēro ilgtspējas principus, piemēram, neizmantojot produktu iepakojumos plastmasu.

Vaicāti, kādi ilgtspējas pasākumi ātrās ēdināšanas restorāniem būtu jāievēro, vairākums aptaujāto norādījuši, ka tiem būtu jāievēro atbildīga patēriņa un ražošanas principi (65%). Kā otru būtiskāko faktoru respondenti atzīmējuši nepieciešamību nodot otrreizējai pārstrādei izlietotos materiālus (52%). Tikmēr kā trešo svarīgāko aspektu cilvēki izceļ nepieciešamību ieviest inovācijas, kas palīdz īstenot ilgtspējīgu uzņēmējdarbību (28%).

Tāpat aptaujā atklājies, ka 46% iedzīvotāju gatavi maksāt par maltīti vairāk, ja ēdināšanas uzņēmums ievēro ilgtspējas principus. Paraugoties uz aptaujāto cilvēku viedokļiem dažādās vecuma grupās, visaugstākais atbalsts lielākām izmaksām par maltīti, ja ātrās ēdināšanas uzņēmums ievēro ilgtspējas principus, piemēram, neizmantojot plastmasu produktu iepakojumos, ir tieši jauniešu vidū. Proti, tā norādījuši 60% respondentu vecumā no 15-19 gadiem.

“Pasaulei saskaroties ar klimata izaicinājumiem, kas šobrīd arvien vairāk tiek aktualizēti, mainās arī patērētāju domāšana un vērtības. Lai gan produkta garša, sastāvdaļu kvalitāte u.tml. ir noteicošie faktori, cilvēki aizvien vairāk novērtē, ja uzņēmums tiecas ievērot ilgtspējas principus. Turklāt runa vairs nav tikai par uzņēmuma ilgtspējas principiem attiecībā uz izlietoto materiālu, piemēram, cepamās eļļas nodošanu otrreizējai pārstrādei, lai tā pārtaptu degvielā, vai energoefektivitātes risinājumu izmantošanu restorānu ēkās, kā tas ir mūsu restorānā Ainažos. Tikpat būtiski ir arī atbalstīt ilgtspējīgu dzīvesveidu, nodrošinot veģetāro maltīšu opcijas. Aptaujas datos redzam, ka vairāk nekā trešā daļa jeb 34% iedzīvotāju ir gatavi ēst veģetārās maltītes ātrās ēdināšanas restorānos. Tāpēc, manuprāt, tie ātrās ēdināšanas uzņēmumi, kuri dažādo produktu sortimentu, piedāvājot arī veģetārus produktus, ilgtermiņā būs tikai ieguvēji,” saka Ieva Salmela, “Hesburger” mārketinga un starptautiskās attīstības direktore.

Viņa papildina, ka sākot ar šī gada maiju, “Hesburger” veģetāro produktu līnijā VEKE ir ietverti tādi produkti kā VEKE siera burgers, sojas tortilja, siltie sojas salāti un sojas gabaliņi. No tiem šobrīd vispieprasītākais produkts Latvijas tirgū ir VEKE siera burgers.

*Aptauja veikta, sadarbojoties ar Baltijas pētījumu aģentūru “Socio Uuringukeskus”. Tajā piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 – 49 gadiem.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas komplekss “Beļmonti” TAKA
Atpūtas komplekss “Beļmonti” piedāvā naktsmītnes 3 viesu mājās (kopā 20 guļvietas), pirti, ugunskura vietas, labiekārtotas peldēšanas vietas. | Skatīt vairāk
Atpūtas parks “Stalkers” TAKA
Labiekārtotais parks atrodas gleznainā vietā Daugavas krastā meža ielokā dabas parka “Daugavas loki” teritorijā. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 01.06.2025 - 08.06.2025 Atveseļošanās programma bērniem Nikos Travel
Veselības programma paredzēta bērniem vecumā no 4 līdz 16 gadiem (ieskaitot). Procedūras tiek noteiktas individuāli medicīniskās konsultācijas laikā. | Skatīt vairāk
435 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com