Līgo svētku laikā vairākums iedzīvotāju cep šašliku vai kurina ugunskuru

Latvijas iedzīvotājiem Līgo svētku svinēšana ir cieši saistīta ar šašlika cepšanu un ugunskura kurināšanu. Lūgti norādīt, vai un kādas tradīcijas ievēro Līgo svētku laikā, salīdzinoši visbiežāk Latvijas iedzīvotāji ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem ir norādījuši, ka cep šašliku (71%) vai kurina ugunskuru (68%).


Nākamās Līgo svētku laikā biežāk ievērotās tradīcijas Līgu un Jāņu sveikšana (52%), Jāņu siera vai alus gatavošana un baudīšana (attiecīgi 50% un 45%), kā arī Līgo dziesmu dziedāšana vai klausīšanās (43%).

Aptuveni trešdaļa iedzīvotāju pērk vai paši saplūc Jāņu zāles (36%), pin vainagus (34%), apmeklē Līgo svētku pasākumus (32%), sagaida saullēktu (32%) vai arī dzer kvasu (31%).


Jāatzīmē, ka papardes zieda meklēšana nav populārāko Līgo tradīciju vidū – tikai aptuveni desmitā daļa (12%) iedzīvotāju atzīst, ka Jāņu rītu sagaidīs, meklējot papardes ziedu.

Kopumā Līgo svētkus svin absolūtais vairākums Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem, jo tikai 4% iedzīvotāju norādījuši, ka nesvin Līgo svētkus.


Par aptauju

Aptauju veica pētījumu kompānija Kantar TNS laikā no 2017. gada 13. līdz 15. jūnijam ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 1000 Latvijas iedzīvotājus ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
Kantar TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā Kantar TNS strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.

Par Kantar TNS

Kantar TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Iegūsti padziļinātas zināšanas viesmīlībā! Biznesa augstskola Turība
Turība piedāvā studiju programmu “Viesnīcu pakalpojumu organizators”, kur nepieciešamās zināšanas var iegūt īsā laikā - tikai 2,3 gados! | Skatīt vairāk
Latvija
Apceļo pilis un muižas - ĀRDAVAS MUIŽA Preiļu novada TIC
Jau 25 gadus Latvijas Piļu un muižu asociācija gādā par kultūrvēsturisko muižu iekļaušanos tūrisma galamērķos. Šoreiz Preiļu novadu akcijā | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 03.07.2025 - 10.07.2025 "Rožlejas – vīns ar dvēseli" Rēzeknes pilsētas TIC
Baudi vīnu, māksliniecisku vidi un sarunas, kas paliek atmiņā. Degustē, iedvesmojies un paņem līdzi garšu mājās! | Skatīt vairāk
Latvijas labumi - ābolu sidrs un steiks! Lauku Ceļotājs
Aicinām - ceturtdien, 12. jūnijā no plkst. 14.00 līdz 19.00, garšu ballīte Āgenskalna tirgū! | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com