Eiropā vēlas samazināt braukšanas ātrumu pilsētās līdz 30 km/h

Arvien vairāk Eiropas pilsētu pašvaldības ievieš ātruma ierobežojumu zonas 30 km/h visā pilsētas teritorijā. Tā nesen rīkojās arī Bilbao pašvaldības vadība Spānijā, un no 2021. gada šāds ierobežojums tiks ieviests arī lielākajā daļā Briseles un Parīzes ielu. Ātruma ierobežojuma zonas ieviešanas mērķis ir uzlabot drošību, jo īpaši mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem. Gājējiem ir 90% lielāka iespēja izdzīvot, ja viņu notriec automašīna, kas brauc ar ātrumu 30 km/h vai mazāk.

30 km/h ātruma zonas ierobežojumi mēdz būt arī Latvijas pilsētās. Tomēr Eiropā daudzas pilsētas iet soli tālāk, ieviešot 30 km/h braukšanas ātruma zonas ierobežojumu visā pilsētas teritorijā. No šī gada septembra šādi noteikumi ir spēkā Spānijas pilsētā Bilbao, kas ir pirmā šāda mēroga pilsēta pasaulē. 2021. gadā 30 km/h ātruma ierobežojums tiks ieviests visās Briseles ielās (izņemot tās, kurās ceļa zīmes norāda citu ātrumu). Pašlaik arī Parīzē norisinās sarunas ar pilsētas iedzīvotājiem par līdzīga risinājuma ieviešanu. Pilsētas varas iestādes norāda, ka 30 km/h braukšanas ātruma zonas jau aptver aptuveni 60% no kopējās pilsētas teritorijas.

“Ātruma ierobežojumi palīdz pastiprināt drošību uz ceļa. Braucot ar mazāku ātrumu, bremzēšanas ceļš ir īsāks, vadītāja redzes lauks ir plašāks, kā arī ir vairāk laika, lai reaģētu, ja parādās apdraudējums. Jāatzīmē, ka Eiropā joprojām ir izplatīta problēma ar atļautā ātruma ierobežojumu neievērošanu, tādēļ nepietiek vien ar atbilstošu zīmju uzstādīšanu. Nepieciešama arī autovadītāju apmācība, satiksmi palēninošas infrastruktūras izveide, kā arī sabiedrības iesaiste noteikumu izpildē,” norāda Kristofs Pela, Renault Drošas braukšanas skolas instruktors.

Ātruma ierobežojumam līdz 30 km/h ir liela nozīme, jo īpaši tad, kad runa ir par mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku drošību. Gājējam, kuru notriec automašīna, kas brauc ar ātrumu 30 km/h, statistiski ir 90% lielāka iespēja izdzīvot. Ja transportlīdzeklis brauc ar ātrumu 50 km/h (standarta ierobežojums apdzīvotās vietās), iespēja izdzīvot krītas līdz aptuveni 50%.

Par 30 km/h braukšanas ātruma ierobežojuma ieviešanas efektivitāti liecina arī pieredze Helsinkos. Lielākajā daļā pilsētas centra ir 30 km/h braukšanas ātruma zona, turklāt lēnāku braukšanu veicina arī ceļu infrastruktūra, tostarp ātrumu ierobežojošie vaļņi, paaugstinātas gājēju pārejas un apļveida krustojumi. Pagājušajā gadā Somijas galvaspilsētā negāja bojā neviens gājējs vai velosipēdists, kas bija iesaistīts ceļu satiksmes nelaimes gadījumā.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Melleņu vakars ar Raimondu Ozolu Liepupes muiža
Lielisks vakars, kurā savīsies izsmalcināta mūzika, lieliska kompānija un vēsturiskās Liepupes muižas burvīgā atmosfēra. | Skatīt vairāk
50 EUR
Labākā ceļojuma daļa: apstāšanās Stambulā! Turkish Airlines
Stambula ir pasakaina metropole, kas savieno Eiropu un Āziju ar elpu aizraujošu arhitektūru, mazām kafejnīcām un vēsturiskiem notikumiem. | Skatīt vairāk
Atpūtas parks “Stalkers” TAKA
Labiekārtotais parks atrodas gleznainā vietā Daugavas krastā meža ielokā dabas parka “Daugavas loki” teritorijā. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 05.06.2025 - 01.07.2025 Jauns mēnesis - jaunas atlaides Estravel Latvia
Piedzīvojumu ceļojumu akcijas un ataides līdz pat 40% // Iepazīstiet pasauli kopā ar cilvēkiem no visas pasaules!! | Skatīt vairāk
no 367 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com