Padomi: Kā veiksmīgāk izbraukt bedri

Pavasara sākumā kūstošais sniegs atklāj ne vienu vien bedri ceļa segumā. Autovadītājiem ieteicams no bedrēm izvairīties, tomēr ne vienmēr tas izdodas. Taču vadītājs var mazināt automašīnas sabojāšanas risku, piemēram, pirms iebraukšanas bedrē samazinot ātrumu vai pareizi noregulējot riteņus.

Martā, kad no ielām un ceļiem nokūst sniegs, atklājas ceļa seguma bojājumi – daudz dažāda izmēra bedres. To veidošanos veicina biežas gaisa temperatūras svārstības zem un virs nulles atzīmes. Iebraucot bedrē, var tikt nopietni bojāti automašīnas riteņi, balstiekārta un stūres mehānisms.

Labākais risinājums, protams, būtu izvairīties no iebraukšanas bedrē, taču tas ne vienmēr ir iespējams. Īpaši tad, ja autovadītājam nepieciešams veikt pēkšņu, negaidītu manevru, bet aizmugurē vai priekšā atrodas citi satiksmes dalībnieki. Tas var novest pat pie negadījuma. Kā tad lai samazina automašīnas sabojāšanas risku, iebraucot bedrē? Renault Drošas braukšanas instruktori ir sagatavojuši ieteikumus, kas ļaus veiksmīgāk izbraukt bedres, nodarot pēc iespējas mazākus bojājumus automašīnai.

1. ieteikums: “Pietuvojoties bedrei, vadītājam vajadzētu samazināt ātrumu un tieši pirms bedres noņemt kāju no bremzes pedāļa, tādējādi atslogojot automašīnas priekšpusi. Tas ir būtiski, jo bremzēšanas laikā priekšējie amortizatori noslogojas un nepilda savu funkciju. Līdz ar to trieciena enerģija tiek pārnesta uz automašīnas balstiekārtu un riteņiem,” skaidro Ādams Bernards, Renault Drošas braukšanas skolas mācību direktors.

2. ieteikums: Tieši pirms iebraukšanas bedrē ieteicams nospiest sajūga pedāli. Tādā veidā iespējams pasargāt pārnesumkārbu un dzinēju no trieciena.

3. ieteikums: Bedri izbraukt ar taisniem, nevis pagrieztiem riteņiem. Braukšana ar taisniem riteņiem samazinās automašīnas stūres mehānisma pārslodzi.

4. ieteikums: Ja priekšā atrodas ļoti liela bedre, mēģiniet to pārbraukt pēc kārtas ar katru riteni, nevis vienlaikus ar vienas ass riteņiem.

5. ieteikums: Bedrei, kas atrodas līkumā, ieteicams pārbraukt no līkuma iekšpuses, piemēram, kreisajā līkumā ar kreiso riteni. Ārējās puses riteņi ir pakļauti lielākai slodzei, tāpēc sliktāk spēj pārvarēt nelīdzenu virsmu.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
 Dabas parks “Daugavas loki” TAKA
Dabas parks “Daugavas loki” izveidots, lai saglabātu unikālos dabas kompleksus, dabas, kultūrvēstures vērtības un maz pārveidotās savdabīgās | Skatīt vairāk
Taizemes Pieskāriens!-40% Tikai Tagad Orchid Spa
Tikai tagad — baudiet autentisku Taizemes masāžu ar -40% atlaidi.Ienirsti dziļā mierā, atslābini katru muskuļu un atjauno spēkus jaunām virsotnēm. | Skatīt vairāk
JAUNUMS! Restorāns VULFS Cesvaines pilī! Madonas TIC
Cesvaines pils labajā spārnā renovētajās pagraba telpās apmeklētājus uz jaunu garšu piedzīvojumu aicina restorāns VULFS un šefpavārs JURIS | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com