Dienvidu tilts - iepazīsti to jau pirms atklāšanas

2008.gada 17. novembrī satiksmei atklās Dienvidu tiltu un trīslīmeņu estakādes pāri Krasta ielai un Maskavas ielai. Tas ir pirmais šāda mēroga un sarežģītības satiksmes objekts Latvijā. Lai iepazīstinātu iedzīvotājus ar jaunajām Daugavas šķērsošanas iespējām, Rīgas dome aicina autovadītājus jau šobrīd Rīgas domes mājas lapā iepazīties ar satiksmes shēmu, lai uzzinātu, kā šķērsot jauno tiltu un nokļūt nepieciešamajā virzienā.

Rīgas domes mājas lapā www.riga.lv ir iespēja iepazīties ar Dienvidu tilta satiksmes shēmu, kāda tā būs pēc tilta atklāšanas, kamēr turpinās tilta maģistrālo pievedceļu būvniecība abos Daugavas krastos. Tāpat iedzīvotājiem ir iespēja virtuāli izmēģināt visu Dienvidu maģistrāli, kāda tā būs 2011. gadā pēc maģistrālo pievedceļu izbūves abos Daugavas krastos.

Dienvidu tilta satiksmes shēma un informatīvi izglītojoša Dienvidu maģistrāles interaktīva vizualizācija ir pieejama mājas lapas sadaļā „Iepazīsti Dienvidu tiltu pirms atklāšanas!”

Interaktīvajā vizualizācijā var iepazīties ne tikai ar Dienvidu tiltu un tā estakādēm, bet arī maģistrālajiem pievedceļiem abos Daugavas krastos pēc to izbūves- kā izskatīsies jaunais Slāvu dzelzceļa pārvads, trīslīmeņu satiksmes mezgls Slāvu rotācijas apļa vietā, jaunā automaģistrāle no Ziepniekkalna ielas līdz Bauskas ielai ar divu līmeņu šķērsojumiem.

Dienvidu tilta atklāšana satiksmei un gājējiem

Dienvidu maģistrāles pirmā kārta – tilts pāri Daugavai un estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai satiksmei tiks atklāts līdz 17. novembra pusnaktij, savukārt gājējiem tilts būs atvērts no 17.novembra pulksten 18.00.

Par Dienvidu tiltu

Dienvidu tilta un estakāžu pāri Krasta un Maskavas ielai kopējais garums ir 2,5 km. Tiltam ir trīs satiksmes joslas katrā virzienā, veloceliņš un gājēju ietve katrā pusē. Dienvidu tilts ir 803 m garš un 34,28 m plats. Atļautais braukšanas ātrums uz tilta būs 70 km/h.

Dienvidu tilta uzdevums ir nodrošināt satiksmi starp Pārdaugavas dienvidrietumu daļu un Rīgas labā krasta rajoniem – Latgales un Vidzemes priekšpilsētu, Ziemeļu rajonu – nešķērsojot pilsētas centru un tādējādi mazinot satiksmes sastrēgumus. Tāpat tilts ļaus apiet pilsētas centru tranzīta satiksmei virzienā uz Jelgavu, Bausku, Ogri, Siguldu, Saulkrastiem, Vecmīlgrāvi un Carnikavu. Jaunais tilts dos iespēju samazināt transporta plūsmu Krasta ielā un 11.Novembra krastmalā, kā arī pār Salu tiltu.

Tilta skiču projektu kā galvenais projektētājs izstrādāja SIA „Tiltprojekts“ Georgija Rusinova vadībā. Tilta konstrukcijas tā saucamo šprengeļu jeb mazo vanšu tilta sistēmu radīja Sanktpēterburgas projektēšanas institūts „Institut Giprostroimost Sankt-Peterburg“ galvenā inženiera Igora Koļuševa vadībā. Tilta galvenais arhitekts ir Ingurds Lazdiņš no projektēšanas grupas „Arhitektonika“. Tilta celtniecības ģenerāluzņēmējs ir AS “Dienvidu tilts”, kurā apvienojušās sešas vadošās Latvijas celtniecības kompānijas, kuras ir specializējušās tieši tiltu izbūves darbos un kuru darbinieki ir savas nozares profesionāļi ar ilgstošu darba pieredzi gan Latvijā, gan ārvalstīs. Tās ir: SIA “Skonto būve”, AS “Latvijas tilti”, AS “BMGS”, SIA “Tilts”, SIA “Rīgas tilti” un SIA “Viadukts”. Dienvidu tilta būvniecība tika uzsāka 2004. gada novembrī.

Saskaņā ar Rīgas domes lēmumu Dienvidu tilta būvniecības pasūtītājs ir Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments. Savukārt maģistrālo pievedceļu būvniecības pasūtītājs abos Daugavas krastos ir Rīgas domes Satiksmes departaments.

Par maģistrālajiem pievedceļiem

Kā ziņots, šogad ir uzsākta Daugavas labā krasta maģistrālo pievedceļu jeb Slāvu maģistrālā transporta mezgla izbūve, kas ietver Slāvu dzelzceļa pārvada pārbūvi, ierīkojot astoņas braukšanas joslas, un trīs līmeņu satiksmes mezgla izbūvi pašreizējā Slāvu rotācijas apļa vietā. Līdz šim ir izbūvēts arī Daugavas kreisā krasta maģistrālo pievedceļu pagaidu pieslēgums no Dienvidu tilta līdz Bauskas ielai. Rīgas domes Satiksmes departaments ir izsludinājis atklātu konkursu par kreisā krasta maģistrālo pievedceļu jeb Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecību no tilta līdz Ziepniekkalna ielai, kas ietver Jāņa Čakstes gatves un Bauskas ielas divu līmeņu satiksmes mezgla izbūvi, jaunu automaģistrāli līdz Ziepniekkalna ielai, kā arī divu līmeņu Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas satiksmes mezgla izbūvi.

 

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 20.06.2025 - 05.07.2025  Eiropas Karību šarms Itālijas dienvidos Latvia Tours
Kalabrija ir vieta, kur kalni satiekas ar jūrām, laiks rit lēnāk, un katrs saulriets šķiet kā glezna, ko daba radījusi tikai Tev... | Skatīt vairāk
no 802 EUR
Subates Ezermalas parks TAKA
Subates Ezermalas parks ir vasaras sezonas iecienītākais subatiešu un viesu objekts. | Skatīt vairāk
Jaunsventes muižas parks TAKA
Jaunsventes muižas parks veidots 19. gadsimta beigās. Parka platība 5,22 ha un tajā aug 27 dažādas koku sugas. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 21.06.2025 - 05.07.2025 Melnkalne par izdevīgu cenu! Latvia Tours
Nesteidzīgas pastaigas gar jūru, kalnu pārgājieni ar elpu aizraujošiem skatiem un saulrieti, kas paliek atmiņā – Melnkalne ir ideāla vieta atpūtai! | Skatīt vairāk
no 469.00 EUR
Uzņēmumi


Novatours
,


Ventspils TIC
,


Radisson Blu Latvija Conference & Spa Hotel
,


Estravel Latvia
,

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com