Autors: Artis Spertāls
Avots: BalticTravelnews.com/Smartertravel.com
2017.gada aprīļa mēnesī Amerikas Savienotajās Valstīs (ASV) par 70% pieaudzis aviopasažieru veikto sūdzību skaits, salīdzinot ar 2016.gada aprīli, liecina ASV Transporta statistikas biroja dati.
Skaitliski šie cipari rāda, ka pērn 1123 reizes pasažieri sūdzējās par lidsabiedrību rīcību, taču šogad šis skaitlis uzkāpis līdz pat 1909 reizēm. Sūdzību apjoma pieaugumu eksperti skaidro ar nesen notikušajiem pasaules līmeņa skandāliem – piemēram, kad lidsabiedrība "United Airlines" no sava lidaparāta ar spēku izvilka pasažieri. Tāpat eksperti norāda, ka "United" aviokompānija ārkārtīgi slikti reaģēja uz šo notikumu, sākumā publicējot tikai daļējus skaidrojumus situācijai un atvainošanās, kas īsti pat nebija atvainošanās. Šādas rīcības ārkārtas situāciju gadījumos īpaši paliekot atmiņā pasažieriem un tie arī ir mazāk gatavi samierināties ar lidsabiedrību darbībām.
Reklāma

Aprīlī visvairāk sūdzību saņemts par lidsabiedrībām "American", "Delta" un tieši "United Airlines". Visbiežāk amerikāņi meklē taisnību par pārkāpumiem vietējas nozīmes lidojumos.
Jāsaprot gan, ka šie dati norāda statistiku, kad pasažieris bijis spiests vērsties tiesībsargājošajās iestādēs, lai cīnītos par savu taisnību – lielākā daļa sūdzību tiek risinātas starp pasažieri un lidsabiedrību, neiesaistot citus. ASV likumdošana šobrīd nepieprasa lidsabiedrībām publicēt saņemto sūdzību datus, tāpēc ir grūti no malas analizēt cik daudz sūdzību tiek atrisinātas lidsabiedrību un pasažiera vienošanās gadījumos.
Taču eksperti ir vienisprātis – katrs publiski skaļais gadījums, kad lidsabiedrības acīmredzami pārkāpj ceļotāju tiesības, ir kā skaudrs atgādinājums visiem citiem – pastāvēt par savām tiesībām un par tām cīnīties.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.