Latvijas lidsabiedrība airBaltic ir apkopojusi savas ikgadējās klientu aptaujas rezultātus par 2025. gadu. Plašajā aptaujā, kurā tika apkopotas atsauksmes no gandrīz 12 000 tiešo airBaltic klientu, ir iegūts padziļināts ieskats par klientu paradumiem, vēlmēm un apmierinātības līmeni. Šie secinājumi uzsver uzņēmuma spēcīgo pozīciju Baltijā un Somijā, kā arī apņemšanos nodrošināt klientu apkalpošanu visaugstākajā līmenī.
Aptaujā piedalījās respondenti no vairāk nekā 25 valstīm, īpašu uzmanību pievēršot Latvijai, Lietuvai, Igaunijai un Somijai, kas ir airBaltic galvenie tirgi. Aptauja tika veikta 2025. gada martā, izmantojot tīmekļa intervijas.
Reklāma

airBaltic izpilddirektora pienākumu izpildītājs un operatīvās vadības direktors Pauls Cālītis: “Mēs esam pateicīgi klientiem par uzticību un pozitīvajām atsauksmēm. Šīs aptaujas rezultāti vēlreiz apliecina, ka pasažieri augstu vērtē airBaltic sniegtos pakalpojumus. Šajā aptaujā gūtās atziņas palīdzēs mums turpināt uzlabot mūsu pakalpojumus un nodrošināt mainīgās pasažieru vajadzības. Mēs arī lepojamies, ka mūsu zīmols aizvien vairāk tiek uztverts kā mūsdienīgs un svaigs, atspoguļojot Ziemeļvalstu raksturu. Raugoties nākotnē, mēs turpināsim ieguldīt uz klientiem orientētās inovācijās, paplašināsim savu maršrutu tīklu un arī turpmāk koncentrēsimies uz klientu apkalpošanu visaugstākajā līmenī, lai airBaltic būtu ceļotāju iecienītākā lidsabiedrība Baltijas reģionā un ārpus tā.”
Turpmākajās sadaļās ir izcelti svarīgākie aptaujas rezultāti un galvenie secinājumi.
Spēcīga zīmola izvēle un NPS
airBaltic joprojām ir iecienītākā lidsabiedrība 89% respondentu, kas liecina par nemainīgi noturīgu izvēli visos aptaujātajos tirgos. Lidsabiedrība ir īpaši labi novērtēta Latvijā (to izvēlas 96% respondentu), Igaunijā (93%) un Somijā (90%).
Turklāt airBaltic rekomendācijas indekss (NPS – Net Promoter Score) sasniedzis 31 punktu, kas ir būtiski augstāk par vidējo rādītāju nozarēs. Vēl augstāks tas ir starp regulārajiem pasažieriem un pasažieriem no Rīgas, Tallinas un Viļņas, kur NPS svārstījās no 42 līdz 44 punktiem.
Kopumā airBaltic pakalpojumi joprojām ir ļoti augstu novērtēti – 96% respondentu pozitīvi vērtē savu nesenāko lidojumu.
airBaltic klienti visbiežāk asociē zīmolu ar ērtiem lidojumu laikiem (51%), saprātīgām cenu akcijām (43%) un plašu tiešo lidojumu tīklu (31%) – visi šie ir galvenie faktori, kas izceļ lidsabiedrību starp konkurentiem.
Augsti novērtēta apkalpošana lidmašīnās un apkalpe
Pasažieru atsauksmes par lidojuma laikā gūto pieredzi joprojām ir pozitīvas, kas apliecina airBaltic labo reputāciju. 95% respondentu atzinīgi novērtēja apkalpes profesionalitāti, draudzīgumu un pozitīvo attieksmi, savukārt 93% norādīja uz apkalpes valodu zināšanām un vispārējo vidi lidmašīnā, tai skaitā tīrību, apgaismojumu un komfortu.
92% ceļotāju arī atzinīgi novērtējuši apkalpes pieejamību un efektivitāti, bet 80% augstu novērtēja ēdienu un dzērienu servisu. Šie pozitīvie vērtējumi bija īpaši izteikti starp ceļotājiem no Igaunijas, Vācijas un Somijas, kas atspoguļo airBaltic nemitīgos centienus piedāvāt konsekventu un patīkamu apkalpošanu lidmašīnā visos tās galvenajos tirgos.
Patīkama pieredze lidostā
Pasažieri ziņoja arī par pozitīvu pieredzi pēc lidojuma un lidostā, jo īpaši airBaltic mājvietā – RIX Rīgas lidostā. 70% respondentu iekāpšanu lidmašīnā novērtējuši kā ērtu un efektīvu, savukārt 69% aptaujāto norāda, ka bagāža tikusi savlaicīgi apstrādāta un piegādāta. Turklāt 62% aptaujāto pauda apmierinātību ar lidostas transfēru zonu, kur notiek gaidīšana uz lidojumiem ar pārsēšanos. Šie rezultāti norāda uz airBaltic ciešo koordināciju ar tās galveno lidostu un nepārtraukto koncentrēšanos uz to, lai nodrošinātu ceļotājiem ērtu un uzticamu virszemes pakalpojumu sniegšanu.
Ceļošanas iemesli
Aptaujā arī noskaidrots, ka lidsabiedrība bieži tiek izmantota brīvdienu ceļojumiem kopā ar ģimeni un atpūtas ceļojumiem. Tie, lai veiktu iepirktos un dotos ekskursijās, veidoja 21% no visiem iepriekš veiktajiem lidojumiem, bet 20% pasažieru ceļoja, lai apciemotu draugus vai ģimeni – tas norāda uz aizvien pieaugošo airBaltic lomu, lai veicinātu tuvinieku satikšanās un atbalstītu ģimenēm draudzīgas brīvdienas lidsabiedrības maršrutu tīklā.
Lielāka informētība un lojalitāte
Aptauja liecina, ka pieaug informētība par airBaltic Club lojalitātes programmu un iesaistīšanās tajā. Ar 1,5 miljoniem aktīvo dalībnieku, kuru skaits pastāvīgi pieaug, 57% respondentu visos tirgos zināja par šo programmu, un visvairāk cilvēku par to bija informēti Igaunijā (82%) un Latvijā (79%).
No tiem, kuri zināja par programmu, 78% norādīja, ka ir aktīvi dalībnieki, un tas ir ievērojams pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Dalība programmā ir īpaši izplatīta Latvijā (84%), Igaunijā (80%) un Lietuvā (75%), tādējādi uzsverot airBaltic spēcīgo saikni ar klientiem šajā reģionā.
airBaltic uz klientu orientētā pieeja, kas apvieno komfortu, elastīgumu un vērtību, turpina gūt atsaucību ceļotāju vidū. Pasažieri var pielāgot savus ceļojumus, izmantojot tādus papildpakalpojumus kā sēdvietu rezervēšana, maltīšu iepriekšēja pasūtīšana un reģistrēta bagāža, savukārt biznesa klases klienti var baudīt augstākās klases pakalpojumus, tai skaitā prioritāros pakalpojumus, gardēžu maltītes un lielāku privātumu lidmašīnā.
Klienti biļešu iegādēm joprojām galvenokārt izmanto vietni airBaltic.com
Lielākā daļa klientu – vairāk nekā 50% – turpina rezervēt lidojumus tieši airBaltic tīmekļa vietnē, bet vēl 22% izmanto līdzīgas ceļojumu platformas. Tas apliecina, ka tas ir galvenais pārdošanas kanāls un uzticams saziņas punkts pasažieriem, kas plāno savus ceļojumus.
Kopumā 2025. gada aptauja apstiprina, ka airBaltic darbības modelis kā hibrīda lidsabiedrībai, kas apvieno pilna servisa kvalitāti un pieejamas cenas, joprojām uzrāda augstus rezultātus, pozicionējot lidsabiedrību kā uzticamu un iecienītu ceļojumu partneri.
airBaltic nodrošina lidojumus teju 130 maršrutos no Rīgas, Tallinas, Viļņas, Tamperes un sezonāli no Grankanārijas piedāvājot ērtus savienojumus lidsabiedrības maršrutu tīklā Eiropā, Tuvajos Austrumos, Ziemeļāfrikā un Kaukāza reģionā. Pilns airBaltic lidojumu saraksts un biļetes ir pieejamas uzņēmuma mājaslapā www.airbaltic.com.