Autors: Mārtiņš Švarcs
Avots: Eturbonews.com/BalticTravelnews.com
Jauns lidaparāts, kura dzinēji tiek darbināti, izmantojot vien saules enerģiju, jau nākamgad varētu tikt izmantots lidojumam apkārt pasaulei.
"Solar Impulse 2" ir "Solar Impulse", kurā pērn sekmīgi tika veikts lidojums pāri ASV, pēctecis. Jaunais lidaparāts ir ievērojami lielāks – tā spārnu plētums ir 72 metri jeb aptuveni tikpat, cik pasaulē lielākajam pasažieru aviolainerim "Airbus A380". Taču tajā pašā laikā izmēros gigantiskais "Solar Impulse 2" sver nieka 2 300 kilogramu, kas ir vien nepilns procents "Airbus" flagmaņa masas.
Reklāma

"Solar Impulse 2" fizelāža būvēta no ultramoderna materiāla – īpašas oglekļa šķiedras, kas sver nepilnus 25 gramus uz kvadrātmetru jeb aptuveni vienu trešdaļu papīra svara. Kā apgalvo inženieri, ar saules baterijām aprīkotais lidaparāts spēj nolidot vismaz 120 stundas bez nosēšanās un veikt ceļu apkārt Zemeslodei.
Paredzams, ka jauna pasaules rekorda uzstādīšanas mēģinājums ar "Solar Impulse 2" varētu tikt veikts 2015. gada martā, paceļoties no kādas lidostas Persijas līča reģionā, kur, kā norāda eksperti, ir vispiemērotākie apstākļi šāda lidojuma uzsākšanai. Pēcāk "Solar Impulse 2" dotos austrumu virzienā.
"Vajadzēs vismaz piecas diennaktis, lai no Ķīnas atlidotu uz ASV, un no ASV – uz Eiropu," "Solar Impulse 2" prezentācijā kādā Šveices aviobāzē atzinis pilots Andrē Boršbergs. Viņš piebildis, ka inženieriem, būvējot lidaparātu, nācies rast zelta vidusceļu starp modernu, uzticamu, taču smagu tehnoloģiju pielietojumu un maksimālu svara samazinājumu.
Visai ambiciozā projekta mērķis ir detalizēti izpētīt potenciālo saules enerģijas pielietojumu aviācijā. Jāpiebilst, ka Boršbergs un viņa otrais pilots Bertrāns Pikārs ar šādu plānu nāca klajā jau vairāk kā pirms 10 gadiem, taču sākotnēji projekts tika uztverts ar pamatīgu skepsi. Pikārs ir arī pirmais cilvēks, kurš aplidojis Zemeslodi gaisa balonā – to viņš paveica kopā ar Braienu Džonsu 1999. gadā, gaisā pavadot 478 stundas.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.