Kanādas aviokompānija ievieš inovatīvu sistēmu, kas neļaus lidmašīnām pazust [1]

Pēc divu pasažieru aviolaineru pazušanas pasaules aviokompānijas nu pievērš aizvien lielāku uzmanību lidaparātu izsekošanas iespēju uzlabošanai. Viena no lidsabiedrībām, kas jau spērusi soļus ceļā uz drošākiem lidojumiem, ir Kanādas "First Air", kuras gaisa kuģi tiek aprīkoti ar sistēmu, kas, kā norāda eksperti, teju pilnībā izslēgs "pazušanas iespēju".

"First Air" gaisa kuģu floti turpmāk sargās elektroniskās izsekošanas sistēma, kas automātiski aktivizējas gadījumā, ja lidmašīnas sistēmas, tai atrodoties gaisā, piemeklē neparedzētas problēmas. Nepilnus trīs kilogramus smagā ierīce ārkārtas situācijā precīzi norāda lidaparāta atrašanās vietu.

Aviokompānija "First Air" lielākoties veic lidojumus starp nomaļām apdzīvotām vietām Kanādas ziemeļos, un reisu maršruti bieži vien ved ārpus ierasto radaru sistēmu pārraudzības zonām, tādēļ lēmums par automātiskās lidojuma datu pārraides sistēmas ieviešanu gan ir visai loģisks solis.

Kad tā ir aktivizēta, jaunā sistēma ar satelītu tīkla "Iridium" starpniecību uz komandcentru pārraida datus par lidmašīnas atrašanās vietu, augstumu, lidojuma ātrumu un dzinējiem.

Kā raksta "Washington Post", lielākā daļa komerciālo aviolaineru ar šādām vai līdzīgām drošības sistēmām nav aprīkoti. Tiek norādīts, ka viens no iemesliem, kādēļ tas netiek darīts, ir augstās izmaksas, kas saistītas ar reāllaika izsekošanas tehnoloģiju iegādi un uzstādīšanu katrā no lidmašīnām, kā arī darbinieku apmācību.

"First Air" izmantotās sistēmas izstrādātāji "FLYHT Aerospace Solutions" apgalvo, ka ierīces uzstādīšana vienā lidmašīnā izmaksā 120 000 ASV dolāru jeb aptuveni 100 000 eiro. "First Air" flotē ietilpst 25 gaisa kuģi, kuros ik gadu tiek pārvadāti vairāk nekā 225 000 pasažieru. Kā atzīst izstrādātāji, ierīce, kad tā aktivizēta, automātiski pārraida datus par lidmašīnas pozīciju un informāciju no lidojuma datu ierakstītāja. "Reāllaika lidojuma datu pārraide rada tādu kā "virtuālo melno kasti", ļaujot svarīgus datus analizēt tūlītēji," norāda uzņēmuma pārstāvji.

Jāatzīmē, ka drīz pēc "Malaysia Airlines" reisa MH370 pazušanas pasaules lidsabiedrības sāka pievērst pastiprinātu uzmanību gaisa kuģu izsekošanas un sakaru sistēmu precizitātes un funkcionalitātes uzlabošanai. Centieni rast jaunus risinājumus kļuvuši vēl izteiktāki pēc tam, kad jūrā pie Indonēzijas krastiem traģiski avarēja "AirAsia" reiss QZ8501 ar 162 cilvēkiem uz klāja.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

1 S.K. 01/05/2015 20:40 Ko viņi muld?
"Nav aprīkotas ar alternatīvām"
Visas lidmašīnas ir aprīkotas ar Emergency Locator Beacon vai Portable Locator Beacon, kuri vajadzības gadījumā tiek aktivizēts un translē signālu noteiktā frekvencē - šo signālu tad arī meklē glābēji, mēģinot atrast lidmašīnu!
Galvenā atšķirība - šitais jaunaus agregāts nosūta signālu pa taisno uz satelītu, nevis viņš "manuāli" jāmēģina uztvert. Abām metodēm savi + un -...

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Silene Resort & SPA TAKA
Silene Resort & SPA ir četrzvaigžņu kūrorts, kas atrodas 30 km attālumā no Daugavpils, gleznainā Sila ezera krastā. | Skatīt vairāk
Atpūtas parks “Stalkers” TAKA
Labiekārtotais parks atrodas gleznainā vietā Daugavas krastā meža ielokā dabas parka “Daugavas loki” teritorijā. | Skatīt vairāk
Tabores muiža TAKA
Muiža celta 19. gadsimta 2. pusē (iespējams 1875. gadā). 1.pasaules kara laikā muiža stipri cietusi. | Skatīt vairāk
Kovšu ezers - Rēzeknes zilā sirds Rēzeknes pilsētas TIC
Atklāj Rēzeknes zaļo sirdi – Kovšu ezera parku! Šeit daba savijas ar piedzīvojumiem: peldvietas, aktivitātes, laivu braucieni un neaizmirstami mirkļi | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com