Autors: Jānis Pēteris Bērziņš
Avots: BalticTravelnews.com/travelbook.de
Inženieru brīnums un pasaulē lielākais ķieģeļu tilts Gelčas dzelzceļa viadukts (Göltzschtalbrücke) atrodas Vācijas federālajā zemē Saksijā, kur tas tika uzbūvēts 1851.gada 15.jūlijā pāri Gelčas upei. Tilta būvniecībā pilsētas Nečkava tuvumā tika izmantoti 26 miljoni ķieģeļu. Tas ir 574 metrus garš un 78 metrus augsts. Gelčas dzelzceļa viadukts ar 98 arkām četros stāvos tika būvēts no 1846.gada līdz 1851.gadam.
Tiltam bija ļoti nozīmīga loma Vācijas pirmajai dzelzceļa līnijai no Leipcigas līdz Nirnbergai. Tilta inženieris un profesors Johans-Andreass Šūberts pieņēma izaicinājumu, lai uzbūvētu no ķieģeļiem pasaulē lielāko tiltu. Tilta būvniecībā ik dienas piedalījās 1000 strādnieku, kuri katru dienu tilta konstrukcijās iebūvēja 150 000 ķieģeļu. Tilta statņu vajadzībām tika izlietoti 23 000 koku.
Jāteic, ka Saksijā atrodas arī otrais lielākais ķieģeļu tilts pasaulē Elsteras viadukts ar 68 metriem un 12 miljoniem ķieģeļu. Abi dzelzceļa tilti tiek izmantoti arī šodien.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.