Autors: Ilze Salna
Avots: BalticTravelnews.com/Sueddeutsche.de
Turpinām stāstīt par dažādiem starpgadījumiem lidojumu laikā – lidojumi, ko neaizmirst. Privātas lidmašīnas pilots gandrīz izraisa sadursmi ar citu lidmašīnu, jo viņam taču „ir taisnība”!
Pilota ietiepības dēļ gandrīz notikusi divu lidmašīnu sadursme Ķīnā: pasažieru lidmašīna spiesta nolaisties Šanhajas lidostā, jo plānotā galamērķa lidosta bijusi slēgta sliktu laika apstākļu dēļ, bet līdz citai aizlidot lidmašīna vairs nevarēja paspēt, - tai pietika degvielas vēl piecām minūtēm gaisā, gaisa satiksmes vadības centram ziņoja pilots, iedarbinājis avārijas signālus. Šanhajas lidostas dispečeri deva atļauju tūlīt sākt nosēšanos, taču tas nepatika kādas privātas Ķīnas lidsabiedrības Juneyao Airlines lidmašīnas kapteinim. Pretēji vadības torņa rīkojumam palikt vēl gaisā, lai ļautu nosēsties pasažieru lidmašīnai, kam beidzas degviela, kapteinis uzsāka garu diskusiju pa rāciju, apgalvojot, ka viņš uz nosēšanos ieradies pirmais, tāpēc viņam ir priekšroka. Pa to laiku abas lidmašīnas bija pietuvojušās viena otrai tiktāl, ka varēja notikt to sadursme.
Galu galā iecirtīgais privātās lidmašīnas pilots paklausīja veselā saprāta balsij un ļāva nosēsties pasažieru lidmašīnai, tomēr lidsabiedrības vadība viņu un lidmašīnas ekipāžu atbrīvoja no darba līdz brīdim, kad tiks veikta izmeklēšana un gūta pilnīga skaidrība, vai patiešām pasažieru lidmašīnai nav bijis iespējams palikt gaisā ilgāk par piecām minūtēm. Ķīnas gaisa satiksmes atbildīgās institūcijas piedraudējušas ar bargiem sodiem, ja tiks noskaidrots, ka pasažieru lidmašīnas kapteinis maldinājis vadības centru. Ja viņam būs taisnība, sods par nepakļaušanos vadības centra dispečeram draud privātās lidmašīnas pilotam.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.