Autors: Jānis Pēteris Bērziņš
Avots: BalticTravelnews.com/Wikipedia.org/Nationaldaycalendar.com
''Melnā piektdiena'' ir termins, kas nu jau ienācis arī Latvijā un vēsta – lielā iepirkšanās ir klāt. Bet vēsturiski ''Melno piektdienu'' sāka piesaukt 1951. gadā, kad pēc Pateicības dienas nosvinējušies cilvēki skrēja šturmēt bodes, veikalus un tirdzniecības centrus, lai sāktu lielo iepirkšanās bumu Ziemassvētkiem.
Kāpēc tā saucas tieši ''melnā''? Veikalu darbinieki izlikās par slimiem un ne pa kam negribēja strādāt piektdienā, kas sekoja pēc Pateicības dienas. Tā tas bija sākotnēji, līdz veikalnieki ''Melno piektdienu'' sāka lietot kā mārketinga triku, solot milzu atlaides.
Reklāma

“Melnā piektdiena” ir ieviesusies arī Latvijā – tirgotāji, solot milzīgas atlaides, cer uz pircēju pieplūdumu.
Zīmīgi, ka piektdienā pēc Pateicības dienas dažās valstīs tiek neoficiāli svinēta ''Neko nepērc jeb ''Buy Nothing'' diena – kā protests milzu iepirkšanās drudzim.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.