Jaunais satiksmes noteikumu projekts neaizliegs velobraucējiem braukt pa ietvi

Jaunais Ceļu satiksmes noteikumu projekts attiecībā uz velobraucēju pārvietošanos piedāvā noteikt, ka velobraucējam pēc iespējas vairāk ir jāizmanto pieejamā veloinfrastruktūra un jāiekļaujas pilsētas satiksmes plūsmā uz ceļa, nevis ietves, kur sasinās negadījumu risks ar gājēju iesaisti. Tas nebūt nenozīmē piespiedu kārtā likt velobraucējiem pārvietoties pa ceļu ar intensīvu satiksmi, kā tas aplami tiek interpretēts daļā sabiedrības. Velobraucēji joprojām varēs pārvietoties pa ietvi, ja tuvumā nav pieejama atsevišķa velojosla vai arī braukšanas apstākļi uz līdzās esošā ceļa apdraud viņu drošību. Kā piemērus gadījumiem, kad būtu pieļaujama braukšana pa ietvi var minēt Valdemāra un Čaka ielas (intensīva satiksme, šaura brauktuve un veidojas bīstamība), Miera, Matīsa un Kr.Barona ielas (bruģēta brauktuve, būtiski apgrūtināta braukšana).

Rūpējoties par jaunāko satiksmes dalībnieku drošību, bērniem līdz 12 gadiem un velosipēdu vadītājiem, kas tos pavada, joprojām būs atļauts pārvietoties pa ietvi jebkurā situācijā.

Latvija pašlaik ir teju vienīgā valsts pasaulē, kurā atļauts uz ietves pārvietoties ar velosipēdu, apzinoties velo infrastruktūras trūkumu. Attīstoties velo infrastruktūrai, paredzēts pārejas posms, nosakot, ka velobraucējiem primāri jābrauc pa ceļu vai velojoslām un  uz ietves drīkstēs atrasties tikai izņēmuma gadījumos. Tostarp jaunie noteikumi arī paredz ērtus jaunievedumus velobraucējiem – tiem būs atļauts pārvietoties arī pa sabiedriskā transporta joslām, ja būs attiecīgas ceļa zīmes.

Ikdienā tas nozīmēs, ka vietās, kur veloinfrastruktūra nav pieejama, velobraucējam būs nopietni pašam jāizvērtē sava drošība un braukšanas prasmes. Ja velobraucējs nejūtas gana droši, lai pievienotos satiksmei uz brauktuves, viņš varēs turpināt pārvietoties pa ietvi, vienlaikus atceroties, ka uz ietves absolūtā priekšroka dodama gājējiem un pa to jāpārvietojas tā, lai gājēji netiktu apdraudēti.

To, ka velosipēdistu atrašanās uz ietvēm ne vienmēr ir droša, apliecina statistikas dati. Pēdējo gadu laikā arvien pieaug negadījumu skaits ar velobraucēju un gājēju iesaisti. Pērn šādu negadījumu skaits audzis par 24% un kopumā fiksētas 72 sadursmes starp velobraucējiem un gājējiem, kurās ievainoti 67 gājēji un 12 velosipēdisti, un viens velosipēdists gājis bojā.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Jauni audio gida stāsti Madonas novadā Madonas TIC
Jau esošajam audio gidu tīklam - Ērgļi, R. Blaumaņa muzejs "Braki", Ziestu kalns, Gaiziņkalns un Madona, ir pienākuši klāt vēl divi audio stāsti. | Skatīt vairāk
Latvija
Ieelpo pavasari Kristus Karaļa kalnā Preiļu novada TIC
Vairāk nekā 220 koka skulptūras, kas attēlo Bībeles tēlus un ainas, harmoniski iekļaujas apmēram 20 hektāru plašā ainavā kopā ar dārziem un | Skatīt vairāk
"Randiņš dārzā" - Rundāles pils dārzā Bauskas TIC
Rundāles pils muzejs ielūdz uz “Randiņu dārzā”, tādējādi iesaistoties starptautiskā akcijā, kas notiek Francijā un arī citās Eiropas valstīs. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 12.05.2025 - 01.06.2025 Muzikāls vakars ar Lauri Valteru Tukuma TIC
Īpaša dzejas un mūzikas sinerģija. Tas būs sirsnīgs, brīnišķīgas mūzikas un dzejas piepildīts vakars. | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com