Autors: Jānis Pēteris Bērziņš
Avots: BalticTravelnews.com/touristik-aktuell.de
Covid-19 pandēmijas ietekmē ceļojumu aģentūras šobrīd cenšas izdzīvot, jo klientu daudzums ir dramatiski samazinājies. Tikmēr biroju un lietvedības izmaksu pozīcijas ir būtiski pieaugušas un mainīgos ceļošanas apstākļos arī pieprasīto zināšanu apjoms ir ievērojami palielinājies, kas ir saistīti ar dažādu tūrisma objektu darba laikiem un ceļojumu ierobežojumiem dažādās valstīs.
Interneta vidē daudzus ceļojumus var iegādāties lētāk un bez servisa maksas, taču nedrošos ceļošanas apstākļos tūristi vēlas uzticēties dzīvam ceļojumu konsultantam, bet ne mākslīgajam intelektam. Tūrisma aģentūras šobrīd komunicē ar klientiem daudz intensīvāk un ilgāk nekā tas bija pirms pandēmijas. Daudzi ceļojumu aģentūru īpašnieki uzskata, ka šobrīd ir īstais brīdis ieviest vai palielināt apkalpošanas servisa maksu. Vācijā vidēji viena servisa stunda maksā 60 eiro un tas rada apmēram 10% ieņēmumu. Piemēram, ceļojumu dokumentu sagatavošana maksā 22 eiro, lidojumu biļešu sagatavošana tāliem ceļojumiem 70 eiro, bet īsiem un vidējiem attālumiem 40 eiro. Klienta konsultēšanas maksa vienas stundas ietvaros ir 60 eiro.
Sevišķi vecākās paaudzes klienti ļoti novērtē ceļojumu aģentūru servisu un bez iebildumiem atbalsta tūrisma firmas ar servisa maksājumiem.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.