Autors: Jānis Pēteris Bērziņš
Avots: BalticTravelnews.com/Bild.de
Elektro automašīnas aizvien biežāk ir pamanāmas ceļu satiksmē, kur arī notiek ikdienišķas avārijas. Vācijas apdrošināšanas kompānija ''Allianz'' pēdējos trīs gados ir izvērtējusi datus un secina, ka remontu izmaksas pēc autoavārijas elektro automobilim ir gandrīz par 50% lielākas nekā tradicionālajam benzīna vai dīzeļmotora spēkratam. Sevišķi lielas spēkrata atjaunošanas jeb remonta izmaksas ir automobiļiem ar PLUG-IN-HYBRID sistēmām.
Lielās izmaksas elektroautomobiļiem tiek saistītas ar stingrajiem remontu darbu noteikumiem. Piemēram, dažiem e-auto modeļiem pēc drošības spilvenu izšaušanas ir jānomaina visi akumulatori. Pie standarta automašīnu frontālas sadursmes remonta izmaksas sasniedz dažus tūkstošus, bet 58-kWh akumulators Volkswagen ID.3 modelim bez iebūves maksā gandrīz 15 000 eiro.
Reklāma

Dažiem dzīvniekiem patīk apgrauzt dažādus kabeļus, kas ir iebūvēti automašīnā. Elektroautomobiļiem šie kabeļi ir īpaši dārgi, kur remonta darbu summa var sasniegt 7 000 eiro robežu.
Elektroautomobiļu remonts bieži vien notiek autorizētos un specializētos servisos, kuru skaits šobrīd ir ļoti mazs. Tāpēc remontdarbu cenas ir daudz augstākas nekā tradicionālajos autoservisos.
Apdrošināšanas kompānija atzīmē, ka elektroautomobiļi nedeg biežāk kā tradicionālie spēkrati.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.