Viesnīcu un restorānu asociācija iesaistās kampaņā «Vai tu pārdotu alkoholu savam bērnam?»

Izglītojošās kampaņas «Vai tu pārdotu alkoholu savam bērnam?» ietvaros Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija apņēmusies vairāk nekā 440 savu biedru bāros, restorānos un viesnīcu kafejnīcās pievērst lielāku uzmanību alkoholisko dzērienu atbildīga servisa pamatprincipiem – nepārdot tos jauniešiem līdz 18 gadiem, savukārt līdz 25 gadiem palūgt uzrādīt dokumentu.

"Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) atzinīgi vērtē Latvijas Alkohola nozares asociācija (LANA) iniciatīvu organizēt kampaņu, kas vērsta uz pozitīvu sadarbību starp pircēju un pārdevēju, aicinot uzrādīt personu apliecinošu dokumentu jauniešiem pirms alkoholisko dzērienu iegādes. Neskatoties uz to, ka restorānos un, īpaši, bāros un izklaides vietās, ieņēmumi par alkoholisko dzērienu tirdzniecības sastāda būtisku daļu no kopējiem ieņēmumiem, mūsu nozare īsteno  un piedalās dažādās kampaņās, lai parādītu savu sociālo atbildību un gatavību likt morālās vērtības augstāk par peļņas gūšanu,” apliecina Jānis Pinnis, LVRA prezidents.

Sadarbība notiek LANA kampaņas ietvaros, kas aicina alkoholisko dzērienu pirkšanas-pārdošanas procesā veicināt savstarpējo laipnību abām pusēm – pārdevējiem un pircējiem. Savukārt LVRA apmēram 300 biedriem, kas strādā visā Latvijā, dalība kampaņā ir vēl viena iespēja apliecināt HoReCa (hotels-restaurants-cafes) nozares atbildību - pārdodot alkoholu, prasīt personu dzimšanas datus apliecinošus dokumentus ikreiz, kad rodas šaubas par klienta vecumu, vienlaikus, veicinot pozitīvas emocijas un mazinot iespējamos saspīlējumus starp klientu un pārdevēju.

“Nozare apzinās, ka, galvenokārt, tirgotāji un arī visa sabiedrība jāinformē par mūsu kopējo atbildību saistībā ar alkohola nepieejamību jauniešiem līdz 18 gadu vecumam. Tāpēc iniciējam kampaņas, lai atgādinātu par šo vienkāršo, bet reizē arī svarīgo tēmu - prasīt jauniešiem uzrādīt dokumentus. Izglītošana sniedz atbalstu gan tirgotājiem, gan sabiedrībai kopumā. Pozitīvais vienmēr strādā efektīvāk nekā sodi un draudi, tāpēc mūsu kampaņā komplimentiem un faktiem ir galvenā nozīme,” apstiprina Latvijas Alkohola nozares asociācijas izpilddirektors Dāvis Vītols.

Paralēli LVRA biedru bāriem, kafejnīcām un restorāniem, visos 154 kampaņas tirdzniecības partnera – Maxima veikalos pie 1254 kasēm ir izvietoti atgādinājumi pārdevējiem - “Izsaki komplimentu, palūdz dokumentu!” un pircējiem - “Vēlies komplimentu? Parādi dokumentu!”.

LANA kampaņā septembrī tika veikti pirmie kontrolpirkumi un tādi tiks atkārtoti arī arī kampaņas beigās, novembrī. Kontrolpirkumus LANA veic, lai uzlabotu sadarbību un atgādinātu par atbildīgu alkoholisko dzērienu iegādi, lietošanu un nodošanu citiem, kā arī palīdzētu pārdevējiem labāk spēt novērtēt pircēju vecumu, kas svarīgi šo dzērienu iegādē.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Piedzīvojumu, atpūtas un garšas oāze! Latvia Tours
Tās ir baltas, bezgalīgas smilšu pludmales, komfortablas viesnīcas, tūkstošgadu sena kultūra, spilgta un daudzveidīga dzīve. | Skatīt vairāk
no 325.00 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 17.05.2024 - 24.05.2024 Lielais plosts 2024 TAKA
Šogad paredzētais maršruts ir Slutišķi (kempings “Daugavas loki”) – Butišķi (atpūtas vieta “Zemenīte”). | Skatīt vairāk
Izbaudi aktīvās atpūtas iespējas Bauskā! Bauskas TIC
Izbaudi aktīvās atpūtas iespējas-dodoties pa Mēmeli, Mūsu, Lielupi ar laivām vai SUP, iegūstot labus lomus kādā no makšķerēšanas vietām vai | Skatīt vairāk
Atlaide auto nomai Bahreinā Europcar
Persijas līča debeszilajos ūdeņos atrodas apslēpts dārgakmens, kas gaida izpēti — Bahreina. Nepalaid garām, rezervē tūlīt un saņem 20% atlaidi. | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.35471201sec.